10/21/2014 - سه شنبه 29 مهر 1393
 
 
 
1390/11/25 10:35:48
بازدیدها: 613
  • ارسال به دوستان
  • print
پاسخگویی جامع و کامل مهمترین درخواست شهروندان است

پاسخگویی جامع و کامل مهمترین درخواست شهروندان است

مدیر اداره بازرسی شهرداری منطقه یک گفت: پاسخگویی جامع و کامل و تسریع در امور جاری مهمترین درخواست شهروندان است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهندس موسی شایقان با اعلام مطلب  فوق در جلسه هم اندیشی مدیران شهرداری با مسئولین و کارشناسان دفاتر خدمات الکترونیک شهر شهرداری منطقه یک که در روز سه شنبه 18 دی ماه برگزار شد اظهار داشت: عمده نارضایتی مردم معطلی بین دفاتر خدمات الکترونیک شهر و شهرسازی است که نیاز اساسی به نشست مشترک بین مدیران شهرسازی و دفاتر خدمات الکترونیک شهر می باشد وهدف ما نزدیکی تعاملات درخصوص مباحث فنی، سهولت انجام کار و چالش ها است که اگر ارتباطات فیمابین منظم باشد از مشکلات کاسته خواهدشد.
مهندس شایقان یادآور شد: واسطه ها از رفت و آمد های شهروندان بین شهرداری و دفاتر خدمات الکترونیک شهر به نفع خود استفاده می کنند و سود می برند و ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک شهر عدم مراجعه شهروندان به شهرداری است که متاسفانه همچنان این مراجعه ها ادامه دارد.
وی افزود : اگر دفاتر خدمات الکترونیک شهر عملکرد خوبی داشته باشند تمام کارهای شهرسازی به آنها واگذار می شود که باعث بالابردن درآمد آنها خواهدشد.
در این جلسه مهندس عابد ملکی قائم مقام شهرداری منطقه یک نیز گفت: 80 درصد مراجعات شهروندان به شهرداری مربوط به حوزه شهرسازی است که این افراد مشتریان دفاتر خدمات الکترونیک شهر هستند و از آن جا که درآمد شهرداری تهران پس از درآمدهای پایدار مابقی از درآمدهای حوزه شهرسازی تامین می شود بنابراین نوع برخورد و حرکت مان نسبت به مراجعه کنندگان باید مناسب باشد.
مهندس مهدی صالحی مشاور شهردارمنطقه یک در امور شهرسازی در این جلسه گفت: رقیب دفاتر خدمات الکترونیک شهر، شهرداری نیست و گاهی رقابت این دفاتر به ضرر خودشان تمام می شود ،از دفاتر خدمات الکترونیک شهر بسیار انتقاد شده که تبعات نابسامانی آن مشکلاتی را برای شهرداری بوجود می آوردهم چنین  مشکل دفاتر خدمات الکترونیک شهر ضعف کارشناسی نیروهاست که باید دقت کافی را داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: مساعدت به شهروندان جزء وظایف دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیست بنابراین با راهنمایی شهروندان و هدایت آنها به سوی شهرداری انرژی های یکدیگر را خنثی نکنیم.
مهندس مهدی شریفیان معاون برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه نیز در این جلسه گفت: با تشکیل یک کارگروه و نگاه سیستمی کارها را با دقت و سرعت بیشتر انجام دهیم و با انجام مطالعه ای از وضع موجود به صورت مستند انجام و فلوچارت آن رسم شود و از مراجعین برای زمان کمک گرفته شود تا به سرعت بیشتر برسیم.
در این جلسه مهندس محمد تقی میرشکاریان معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه یک گفت: تعداد قابل ملاحظه ای از مراجعین از عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک شهر ناراضی هستند.
وی افزود: مدیران فنی دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارتباط بسیار نزدیک با منطقه جهت پیشرفت امور داشته باشند در حال حاضر 200 پرونده در دفاتر خدمات الکترونیک شهر ایجاد شده که 600 بار برگشت خورده است دفاتر نسبت به این برگشت ها حساس باشند و حوزه فنی خود را تقویت نمایند با اینکه بیش از 50درصد تایید در منطقه انجام می شود ولی اگر تمام امور مراجعین را دفاتر خدمات الکترونیک شهر انجام دهند ما استقبال و حمایت می کنیم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه یک اشاره کرد: سلامت دفاتر خدمات الکترونیک شهر در منطقه یک، یک ویژگی مهم و مثبت به شمار می آید بیش از مناطق دیگر است که این خود جای امیدواری و تشکر دارد.
در این جلسه مهندس سیدمصطفی علوی رئیس صدور پروانه شهرداری منطقه یک گفت: اگر تشکیل پرونده و بازدیدها از نظر شناسایی همه مالکین و متراژها اصولی و با دقت انجام شود علاوه بر تسریع در امور مراجعین بار حقوقی منطقه نیز پایین می آید.
در این جلسه مهندس مسعود علیپور مدیر نظارت فنی و بررسی خلاف شهرداری منطقه یک گفت: اگر قبل از ارسال پرونده ها  به ماده صد کنترل و پیگیری انجام شود خیلی از پرونده ها مشکل شان در منطقه حل خواهد شد.



حق انتشار اطلاعات براى شهردارى منطقه یک تهران محفوظ است 1392 - 1385